Anneke van Spanje

Elke morgen ga ik met veel plezier naar de Dolfijn. Kinderen geven mij energie. Zij zijn oprecht, open, enthousiast, nieuwsgierig en hebben veel humor. Dit ervaar ik zeker zo bij ons op school. Iedereen kan gewoon zichzelf zijn en wordt geaccepteerd zoals hij/zij is. Voordat ik in het onderwijs ben gaan werken, heb ik verschillende banen gehad. Daar was ik echter na een paar jaar uitgekeken. Op de Dolfijn werk ik nu ongeveer 15 jaar en ik heb mij nog geen dag verveeld. Ik hou van uitdaging in mijn werk. Op onderwijsgebied zijn er genoeg uitdagingen: nieuwe methodes, nieuwe inzichten, veranderingen rond passend onderwijs, de digitalisering. Hoe geven we dit alles een plekje op onze school. De meeste uitdaging haal ik echter uit mijn werk als intern begeleider. Ik vind het leuk om, wanneer een kind ergens mee vastloopt, samen met de ouders en de leerkracht te zoeken naar oplossingen. Elk kind kan daardoor succeservaringen opdoen, op zijn eigen manier en op zijn eigen tempo. Het geeft mij veel voldoening wanneer ik een blij gezicht zie van een kind, wanneer ze ervaren dat ze iets kunnen en iets nieuws geleerd hebben. Of wanneer ze ervaren dat ze goed zijn zoals ze zijn. Ik hoop nog lange tijd op de Dolfijn te werken.