Op de Dolfijn vinden wij het belangrijk dat leerlingen en ouders zich gehoord en serieus genomen voelen. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. In dat geval gaan wij graag met u in gesprek om samen tot een oplossing te komen.
Wij vinden persoonlijk contact hierin het belangrijkst. Daarom stimuleren wij ouders om een vraag, zorg of klacht eerst te bespreken met de betrokken leerkracht. Vaak kan in een open gesprek al veel worden verduidelijkt en opgelost.
Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan kunt u contact opnemen met de schoolleiding. Zij denken met u mee en zoeken samen met u naar een passende oplossing.
Daarnaast beschikt OBS De Dolfijn over een officiële klachtenregeling via Onderwijsgroep OZHW. Deze regeling beschrijft de stappen die u kunt volgen wanneer een klacht niet naar tevredenheid binnen de school kan worden afgehandeld. De volledige regeling is beschikbaar via onze website.
Binnen de school zijn ook een vertrouwenspersoon en contactpersonen aanwezig. Bij hen kunt u terecht voor advies of ondersteuning wanneer u een klacht heeft of ergens over wilt sparren.
Door open te communiceren en zorgvuldig met signalen om te gaan, werken wij samen aan een veilige en respectvolle omgeving voor iedereen binnen ons kindcentrum.