Mike Mastwijk

Waarom directeur? Nou, ik wilde iets betekenen voor de kinderen, de ouders en het team. Daarnaast wilde ik gestalte geven aan een school die zowel in de wijk, gemeente, als landelijk bekend is door zaken die er toe doen. Dus door het geven van goed en modern onderwijs, maar ook door de brede zorg aan de kinderen en hun ouders. Denk hierbij aan de Topklas Zwijndrecht, Brede Scholen Noord en Kort-Ambacht en natuurlijk de Integrale Kind Centra. Ik zie mezelf als de bewaker van de kwaliteit van het onderwijs en de onderwijskundige processen op school en daarnaast creëer ik de juiste voorwaarden, zodat de leerkrachten optimaal kunnen functioneren en dus alle kinderen en hun ouders op maat kunnen bedienen. Als directeur ben je natuurlijk ook vaak de initiator van innovaties. Zo zijn we, na de succesvolle Topklas, het invoeren van Snappet en Meervoudige Intelligentie recentelijk gestart met de volgende innovaties: invoering LeerUniek, Laat Maar Leren en Programmeren & Techniek. Al deze innovaties moeten er voor zorgen dat kinderen hun talenten nog optimaler kunnen ontwikkelen en dat het werk voor leerkrachten een uitdaging blijft. De basis voor het al bovenstaande is SFEER. Sfeer is iets dat met elkaar wordt gemaakt door openheid, begrip, respect en humor. Hier zijn alle “Dolfijners” medeverantwoordelijk voor!