Caroline Tijsma

Onderwijs zit mij in het bloed en is ook met de paplepel ingegeven. Mijn moeder was namelijk ook al leerkracht op een basisschool. Zij heeft dit tot aan haar pensioen met veel liefde gedaan. De liefde voor kinderen heb ik dan ook van haar meegekregen. Ik vind het heerlijk om kinderen op een speelse en consequente manier beter te maken, zodat zij een goede toekomst tegemoet kunnen gaan. Het is zalig als je voelt dat kinderen het fijn vinden om bij jou in de groep te zitten. Kinderen presteren dan ook een beetje voor de leerkracht. Op de Dolfijn gaat de zorg vaak veel verder dan alleen de schoolse zorg aan de kinderen. Ook buiten schooltijd komen kinderen en hun ouders nog vaak je hulp vragen. Wij proberen dan altijd te helpen. Ik geniet als ik kinderen blij zie. Ik vind ook echt dat kinderen een onbezorgd leven moeten hebben en als leerkracht kun je er in ieder geval voor zorgen dat kinderen met veel plezier op school zitten en dat daardoor een kind het optimale uit zichzelf wil halen.