Brenda van Duivendijk

Ik vind het geweldig om juf te zijn op o.b.s. De Dolfijn. Kinderen leren leren, kennis en vaardigheden bijbrengen is super leuk. Elke leerling leert anders en hier moet ik als leerkracht natuurlijk rekening mee houden. Dit vind ik iedere dag weer een uitdaging op zich. Het aansluiten bij de meervoudige intelligenties (verbaal/linguistisch, logisch/mathematisch, muzikaal/ritmisch, visueel/ruimtelijk, intrapersoonlijk, interpersoonlijk, lichamelijk/kinestetisch en naturalistisch) van de leerlingen is makkelijker gezegd dan gedaan. Leerdoelen moeten behaald worden en niet voor elk doel is het even makkelijk om de weg ernaartoe aan te laten sluiten bij de behoefte. Toch probeer ik iedere dag weer opnieuw iets van elke intelligentie te verwerken binnen het bestaande onderwijsaanbod, zodat elk kind op zijn/haar intelligentie wordt aangesproken. Enthousiast word ik van alle uitdagende, vakoverstijgende projecten en (sport)activiteiten waar wij als o.b.s. De Dolfijn aan deelnemen. Geweldig, onderwijs dat aansluit bij de interesses van leerlingen en de snel veranderende maatschappij! Hierin willen wij (ouders en leerkrachten) toch onze kinderen in tegemoet komen.